New Posts New Posts RSS Feed - Skyteutdannelse
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skyteutdannelse

Post Reply Post Reply
Poll Question: Synes du skyteutdannelsen du fikk før avreise var god nok?
Poll Choice Votes Poll Statistics
24 [60,00%]
16 [40,00%]
You can not vote in this poll

Author
glock View Drop Down
Menig
Menig

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote glock Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skyteutdannelse
    Posted: 12 mars 2010 at 14:54
Spørsmål om skyteutdannelse
Back to Top
RekMek View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RekMek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 13:07

Her burde det nesten vært differensiert på tidsperiode/misjon.

Sist jeg var inne på rep., som må ha vært en eller annen gang mellom 1998-2003, så skjøt jeg på 2 dager flere skudd tilsammen enn under førstegangstjenesten + 1 kontingent i Norbatt m/opptrening i Norge + 1. rep i Norge etter Norbatt.
Dvs. antar jeg man skytetrener betraktelig mer i dag, enn for 20 år siden, samt at fokus er flyttet fra 200 meter liggene over til "stridsskyting" under framrykning og tilbaketrekning (pekemetoden etc.).
Jeg syns ikke jeg fikk god nok trening, hverken i kvalitet eller kvantitet før jeg dro ut med Norbatt. Og da jeg var inne på denne siste reppen min, var jeg allerede for feit og for gammal til å dra ut på "nye eventyr".
Skytetreningen under 1.gangstjenesten var "til trøst" enda dårligere, enn det jeg opplevde under opptrening her hjemme før man ble sendt ned til Libanon.

Edited by RekMek - 14 april 2010 at 13:10
Cu avi dinari e amicizia, teni 'nculu la giustizia.
Back to Top
RekMek View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RekMek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 14:02
Ellers har jeg aldri, i den kontakten jeg har hatt med forsvaret, skjønt hvorfor kunskapen om hvordan man skrur siktet på AG / skyter inn våpnet skulle være forbehold personer med USK, befalsskole eller KS.

Dette er en så helt basic ferdighet alle inne til tjeneste burde kunne det.

Håper det ikke er sånn fortsatt.

Edited by RekMek - 14 april 2010 at 14:03
Cu avi dinari e amicizia, teni 'nculu la giustizia.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down