New Posts New Posts RSS Feed - Gaupeøvelse og gaupefest på samme kveld
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gaupeøvelse og gaupefest på samme kveld

Post Reply Post Reply
Author
PiVet View Drop Down
Korporal
Korporal

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PiVet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gaupeøvelse og gaupefest på samme kveld
    Posted: 09 juli 2007 at 01:05
Denne historien husker jeg spesiellt godt siden jeg satt i OP-tårnet og observerte det hele fra luften for de som ikke vet det så hadde PI tropp OP tårnet inne i leiren)

Historien er som følger:

Jeg hadde overtatt nattvakten som jeg mener begynte 0400 eller rundt dette tidspunktet, kort tid etter jeg hadde gått på vakt kom en av fenrikene våre og fortalte meg at det skulle avholdes gaupe øvelse og at de hadde lagt ut to ladninger med tnt i leiren for at det skulle være autentisk, jeg fikk beskjed om ikke å varsle noen i leiren om det forestående.

Så langt så greit, selvom jeg må innrømme at jeg følte det tungt for de stakkarene som inntettanende lå og sov for snart å bli vekket til noe de ville tro var veldig nære nedslag.

Det jeg ikke visste var at en gjeng hadde sneket seg inn  i en av gaupene for å holde en veldig irregulær fest etter baren var  offisielt stengt.

Disse hadde selvfølgelig holdt på noen timer og var nok mer en bare litt trøtt når de gikk for å ta sovetjeneste.

Tnt'en gikk i luften og panikk og angst spredde seg mens folk løp i gaupe, men under opptelling av personell viste det seg at det manglet x-antall personer (forbausende nok var x=antallet på tidligere nevnte gaupe fest)

Etter en del purring ble disse tilslutt dratt med i gaupe utenom en som var veldig vanskelig å vekke (den dag i dag skjønner jeg ikke hvordan noen kunne unngå å våkne av de smellene).

Og her kommer det minnerike bildet jeg ser fra min posisjon oppe i luften, endelig etter gjentatte forsøk fikk befalet tilslutt vekket sistemann som jeg til min store forbauselse ser lett labbende gjennom en vegg av røyk (de hadde også røyklagt en del av leiren for autentisk effekt regner jeg med) med tannbørsten sin godt plantet i ene hånden og toalettvesken i andre.

Her sitter hele leiren i gaupe,det har smelt, leiren er røyklagt, det stummende mørkt ute og alt vedkommende trodde var at han var for sen til morgenoppstillingen. mil12

Mulig jeg ikke klarer å formidle det bildet godt nok men noe mer surrealistisk bilde er vanskelig å forrestille seg hehe

Edited by PiVet - 09 juli 2007 at 01:06
Back to Top
42B View Drop Down
Brigader
Brigader

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 42B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 11:01
Originally posted by PiVet PiVet wrote:

Mulig jeg ikke klarer å formidle det bildet godt nok men noe mer surrealistisk bilde er vanskelig å forrestille seg hehe

Jeg synes du formidlet det bildet glimrende! mil12

"veien til helvete er brolagt med gode hensikter

Mekanisert infanteri:

STORMESK/PBN 86/87
UNIFIL 87/88 (xx/xxi)
UNPROFOR 93/94/95
IFOR I/II 95/96/97
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2012 at 17:41
 Clap

Noen som har noen lignende historier?

(Jeg har bare hørt om slike fester, og hvorfor de tidvis ble holdt ... kan også være kjekt å høre om de virket som den tids "debrief" Smile )

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down