New Posts New Posts RSS Feed - FN-dagen (24.10) er i år på en lørdag ...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FN-dagen (24.10) er i år på en lørdag ...

Post Reply Post Reply
Author
Augestad View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Augestad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FN-dagen (24.10) er i år på en lørdag ...
    Posted: 12 oktober 2009 at 18:10
... noe spes. som skjer rundt om i landet denne dagen?
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2009 at 20:53
Jeg har fortsatt den blå bereten. ( Den lukter ikke like godt lenger, var litt for fuktig i kjelleren.) Hvis flere andre også har tatt vare på beretene, så kan vi samle oss i Oslo og ta en æresmarsj ned karl Johan. Kan avslutte marsjen utenfor Scotsman og sitte der og mimre litt.
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Stridsudyktig på grunn av alkohol.
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2009 at 20:55
Vi kan samles på Sør Gardermoen og høre på meg fortelle gode historier fra tjenesten
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
SISUNOR View Drop Down
Oberst
Oberst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SISUNOR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2009 at 21:39
Originally posted by Adlertag Adlertag wrote:

Jeg har fortsatt den blå bereten. ( Den lukter ikke like godt lenger, var litt for fuktig i kjelleren.) Hvis flere andre også har tatt vare på beretene, så kan vi samle oss i Oslo og ta en æresmarsj ned karl Johan. Kan avslutte marsjen utenfor Scotsman og sitte der og mimre litt.

Jeg har min også. FN merket forsvant under en fylle fest for en del år siden, men beretten sitter enda den. Jeg synes ideen er god, med en marsj ned Carl Johan, hvor så mange andre har marsjert før oss. Scotten er jo også et ynded sted, som på en fin dag, nesten kan minne litt om Hof Bar, spesielt om det sitter mange utenfor med blå berret og drikker øl.

Vi sees i Oslo!
When I die, I hope to go to Heaven, whatever the Hell that is.

NORBATT KPB Tr 1. XV-XVI/FMR XVIII-XIX (Geværmann)

NORAMBUNIT I (Medic)

UNOSOM I & II (Vakt/Eskorte)

UNPROFOR/IFOR I&II(V
Back to Top
deals View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote deals Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2009 at 22:56
jeg syntes de som har vært på forsvarets solreiser burde  være tilskuere til denne marsjen.de som har tjenestegjort etter norbatt x ses vi.
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2009 at 18:03
Originally posted by deals deals wrote:

jeg syntes de som har vært på forsvarets solreiser burde  være tilskuere til denne marsjen.de som har tjenestegjort etter norbatt x ses vi.

Jeg er helt enig. Det er altfor mange som bare reiser ned til et eller annet krigsområde, sitter et halvt år inni en leir, for så å komme hjem og kreve medaljer og retten til å delta i marsjer. Denne holdningen er helt forkastelig. Jeg mener at for å ha rett til å delta i en FN veteran marsj, må man kunne dokumentere at man har drept  minst en jalla i misjonsområdet.

Edited by Adlertag - 14 oktober 2009 at 18:03
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
SISUNOR View Drop Down
Oberst
Oberst

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SISUNOR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2009 at 20:01
Enig med Adler. Bare jeg nå kunne finne de ørene jeg kappet av som dokumentasjon......
When I die, I hope to go to Heaven, whatever the Hell that is.

NORBATT KPB Tr 1. XV-XVI/FMR XVIII-XIX (Geværmann)

NORAMBUNIT I (Medic)

UNOSOM I & II (Vakt/Eskorte)

UNPROFOR/IFOR I&II(V
Back to Top
Augestad View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Augestad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2009 at 20:50
Originally posted by SISUNOR SISUNOR wrote:

Enig med Adler. Bare jeg nå kunne finne de ørene jeg kappet av som dokumentasjon......

Kanskje de ble grillet og spist som snacks på samme festen du mistet beretmerket ?

(griseører er jo nam-nam for hunder)
Back to Top
youna View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote youna Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2009 at 00:47
Røkte og syltede griseører er delikatesse i mange gamle kommuniststater. Ørene serveres oppskåret og gjerne i en skål på bardisken, nytes sammen med øl, vodka og smekre damer.
Back to Top
deals View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote deals Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2009 at 18:12
hei!
det var ikke sånn ment man skulle ikke ha drept noen.men etter tiern var det vel ikke mye liv der.visom var der føre fikk til freden der.så da ble det solreiser på de etter oss.
Back to Top
deals View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote deals Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2009 at 18:19
hei!
hva med klokkeslett på lørdag da?den blå bæreten og merke er inntakt er passet på som en smed minner for livet tar man ikke med på fyllefest.har tilogmed to merker.vi i transporten var verdenmestere til orge hehe enkelte ganger kom kokken til oss for å låne lit.noen som kjenner seg igjen?.
Back to Top
1805Bakken View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1805Bakken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 07:28

hei!
visom var der føre fikk til freden der.så da ble det solreiser på de etter oss.

Flink duh var!
Back to Top
qana34 View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote qana34 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 12:05

hei!
det var ikke sånn ment man skulle ikke ha drept noen.men etter tiern var det vel ikke mye liv der.visom var der føre fikk til freden der.så da ble det solreiser på de etter oss.
Uæææææhhh!
Så da er det slik å forstå at de gangene jeg angivelig opplevede å være under direkte ild fra ymse hold og kaliber, kun er noe som jeg har funnet på inni spekulatoren?
Takk for opplysningen. Tror nesten jeg er sjuk, gitt. Best å melde seg ASAP Zulu, uten videre tap av tid, for Forsvarets "psyko-enhet"!
"Den dumme kjenner ingen tvil, men seirer med et fjollet smil", Arnulf Øverland.
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 16:05
qana34, hvis du var i Libanon etter 1982 må du være tilskuer til veteranmarsjen vår, he he

Edited by Adlertag - 19 oktober 2009 at 16:05
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 16:29

UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
deals View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote deals Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 19:07
hei!
hva medett klokkeslett og oppmøteplass
Back to Top
qana34 View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote qana34 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2009 at 13:07

qana34, hvis du var i Libanon etter 1982 må du være tilskuer til veteranmarsjen vår, he he
Skulle svært gjerne vært tilskuer. Har blitt fortalt utallige ganger at en uterestaurant og ei duggfrisk ei i handa, er noe som kler meg.
Men beklagligvis så er mor på husmorferie i Spania, og jeg er eneveldig i eget hjem. MAKT! UTØVENDE MAKT! HA,HA,HA,HA,Ha,ha, haa,    ha........
Ingenting klarer å få undertegnede til å la en slik rusende følelse gå tapt.

Fra spøk til alvor.
Har ikke noe behov for å delta på noe slikt. Har kun deltatt på slikt etter direkte ordre, og det holder. Ble vel grundig kurert ved en "liten tilstelning" på Tibnin Castle en gang i tiden.
Reagerte bare "en smule" på påstanden til han karen som tydligvis har gått glipp av hendelsene i Qana-96, og andre "små" hendelser i UNIFIL AO etter 1985. Også helt elegant ignorere de som deltok på Balkan i begynnelsen av det helv..et det var.
Har jo fundert en del ganger på visse omstendigheter. Hvordan ville opinionen vært her hjemme hvis media hadde vært like "aktpågivende" den gang, som de er i dag? Tenk deg dagens mediadekning her i Norge, den gang en del nordmenn rattet rundt i Mogadishu "på fri miter" sammen med en general fra USA? Skrekk og gru!

I Afghanistan snakkes det om at Gud er norsk. Vel det ble nok stadfestet lenge før norske styrkers inntreden på det teateret. Men til stadighet blir det bevist at så er tilfelle. Tro meg.......

Edited by qana34 - 24 oktober 2009 at 13:14
"Den dumme kjenner ingen tvil, men seirer med et fjollet smil", Arnulf Øverland.
Back to Top
84mm View Drop Down
Løytnant
Løytnant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 84mm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2009 at 20:40

[IMG]http://lajaymz.files.wordpress.com/2009/03/fuck-you.jpg" height="405" width="400" />

Helt enig med deg Adler..
As I said before, I never repeat myself !!
Back to Top
Augestad View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Augestad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2010 at 20:29
dæggern ... i år er den visst på en søndag

(og bare for å skli litt langt unna tema ... Pelé blir 70 år den 23.10 ... jaggu mye nyttig info i ponduskalenderen )
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2011 at 19:58
Mandag
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2011 at 17:15

.
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2012 at 19:13
Happy, happy "bursdag" Beer ...

(er visst ikke så mange som bryr seg lengre   Unhappy )
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2015 at 16:54
Er visst på en lørdag i år også (2015)

Army37

(selv om ingen leser dette ... i år heller Army12  )

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down