New Posts New Posts RSS Feed - God Jul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

God Jul

Post Reply Post Reply
Author
king_arac View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote king_arac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: God Jul
    Posted: 22 desember 2009 at 09:36
Vil ønske alle veteraner en God og Fredfull Jul.Mvh.King Arac.
Back to Top
Major RBM View Drop Down
Løytnant
Løytnant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Major RBM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2009 at 15:08
Slutter meg til det ønsket!
Reidar
Norbatt I, V og XVII
Back to Top
sisu68 View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sisu68 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2009 at 21:47
God jul og godt nyttår. Og noen av oss gleder oss til gjensyn med Libanon i April! Jeg gjør det hvertfall.mil34

Edited by sisu68 - 22 desember 2009 at 21:48
Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør
Back to Top
lilje View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lilje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 01:14
God jul og godt og fredelig nytt år!
Back to Top
Wiggo View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wiggo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 01:42

Noen forslag til gaver, om dere ennå ikke er ferdige..

Til dine fiender: Tilgivelse.
Til en meningsmotstander: Toleranse.
Til en venn: Ditt hjerte.
Til en kunde: Service.
Til alle: Velferd.
Til alle barn: Vær et godt eksempel for dem.
Til deg selv: Respekt!

.. Skitt au, disse gavene koster ingenting - de er gratis - så gi dem allikevel, selv om dere allerede har kjøpt noe til andre!

En riktig god jul, og alle gode ønsker for et fredfylt nytt år!

milsmil
Vi som har sett krigen, vil alltid se den.
I den tause natten vil vi alltid høre skrikene.
Så dette er vår historie, for vi var soldater en gang...
...og unge...
Back to Top
olsen View Drop Down
Major
Major

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote olsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 08:17
ØNSKER ALLE EN FREDFULL JUL.
OLSEN    
Norbatt IV og V.
KPB TROPP 1.
TALL KHEURBET AATIQA
Back to Top
RekMek View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RekMek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 13:10
Henger meg på. God og fredfylt jult til dere alle sammen! Og alt godt i året som står for tur milsmil.
Cu avi dinari e amicizia, teni 'nculu la giustizia.
Back to Top
nomansland View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nomansland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 13:24
Fredfylt... ja, fred er det normale. Krig er absurd. God jol til alle!

http://www.youtube.com/watch?v=fHObCL2luMw&fmt=18

http://www.youtube.com/watch?v=ujJD122Yd9U&fmt=18

Quote How could they celebrate and sing together, then fight and blow each other to bits the next day? It is so tragic. Total obedience to authority.

Edited by nomansland - 23 desember 2009 at 13:38
«Krig er unødvendig. Massemord er nok» (Georg Johannesen)
Norbatt X & XI
Back to Top
lilje View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lilje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 13:42
Ja, da får vi for moro skyld ta en gammel fredshilsen fra da nomansland var ung: http://www.youtube.com/watch?v=4zdH09mWVF8.
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 19:42
fant denne her på norvetnet for mange år siden, mulig noen her inne har laget den, så jeg tar den frem igjen, for å minne oss på at krigen ikke tar juleferie
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Stridsudyktig på grunn av alkohol.
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 19:44
sender en liten julehilsen for å minne alle traumatiserte veteraner på hva vi kjempet for
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 20:13
Originally posted by nomansland nomansland wrote:

How could they celebrate and sing together, then fight and blow each other to bits the next day? It is so tragic.

Helt enig, hele gjengen burde vært stilt opp langs muren og skutt som desertører. Ingen infanterister får nok informasjon til å vite hva dem kjemper for, og nasjonens sikkerhet avhenger derfor at de utfører ordre disiplinert og uten sentimentalitet.

.

Edited by Adlertag - 23 desember 2009 at 20:14
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
king_arac View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote king_arac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 22:03
Originally posted by Adlertag Adlertag wrote:

[IMG]http://home.no/unifil/artillery.gif" height="251" width="298" />fant denne her på norvetnet for mange år siden, mulig noen her inne har laget den, så jeg tar den frem igjen, for å minne oss på at krigen ikke tar juleferie
Dette har du helt rett i Adlertag.Når du sa det gikk tankene mine til norske styrker i utlandet.
Back to Top
king_arac View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote king_arac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 22:06
Originally posted by Adlertag Adlertag wrote:

[IMG]http://img124.imageshack.us/img124/3617/christmasjj0.jpg" height="240" width="320" />

sender en liten julehilsen for å minne alle traumatiserte veteraner på hva vi kjempet for
Synes jeg kjenner igjen den ene i fra Cactus.
Deilig.
Back to Top
smeden View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smeden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 22:54
God Jul og Godt Nyttår

Feliz Navidad Amigos y te deseo un prospero Ano Nuevo .
Back to Top
Wiggo View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wiggo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 22:58
En liten montasje jeg laget en gang for å illustrere 1.juledag 1989, da israelske styrker kom inn med artilleri, grupperte ut kloss rundt 4-3 HQ og bombet Bekaadalen - med norske FN-styrker som "dekning"..

Originalbildet skal være av selve hendelsen, men forhåpentligvis er det krumkaker, og ikke krumbaneild de kan feire julen med i år..
Vi som har sett krigen, vil alltid se den.
I den tause natten vil vi alltid høre skrikene.
Så dette er vår historie, for vi var soldater en gang...
...og unge...
Back to Top
42B View Drop Down
Brigader
Brigader

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 42B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2009 at 23:42
Ønsker alle en God Jul.
"veien til helvete er brolagt med gode hensikter

Mekanisert infanteri:

STORMESK/PBN 86/87
UNIFIL 87/88 (xx/xxi)
UNPROFOR 93/94/95
IFOR I/II 95/96/97
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2009 at 09:48
Originally posted by Wiggo Wiggo wrote:

En liten montasje jeg laget en gang for å illustrere 1.juledag 1989, da israelske styrker kom inn med artilleri, grupperte ut kloss rundt 4-3 HQ og bombet Bekaadalen - med norske FN-styrker som "dekning"..

Det var et fint bilde. Jeg fant det som sagt i en "God Jul"- tråd fra det første året norvetnet startet. Skal se om jeg kan linke til den tråden senere.

edit: og linken er her

Jeg var i NORBATT XXII, fra høsten 1988 til våren 1989, og husker så vidt noe snakk om den bombinga, tror jeg, for dette skjedde jo regelmessig, så det er lett å blande sammen forskjellige hendelser. Jeg husker spesielt en natt da laget mitt satt vakt over noen svenske bulldozere oppe ved 4-14, da vi laget ny vei til Cheeba. Israelerne bombet en liten landsby oppe i dalen. Granatene fløy over hodene våre. Vi kunne se og høre nedslagene. Dette var på vinteren, men jeg husker ikke om det var en av juledagene.

Edited by Adlertag - 25 desember 2009 at 17:10
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
nomansland View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nomansland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2009 at 14:49
«Krig er unødvendig. Massemord er nok» (Georg Johannesen)
Norbatt X & XI
Back to Top
Aron78 View Drop Down
Løytnant
Løytnant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Aron78 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2009 at 19:51

Klikk på:

idf

Back to Top
king_arac View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote king_arac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2009 at 22:20
Originally posted by Aron78 Aron78 wrote:

[IMG]smileys/smiley905.gif" align="middle" /> Konstanterer at etter FN,tjeneste så er det fremdeles soldater som har sympatier for både IDF og SLA.Utrolig.For å holde meg til tråden god Jul.

Edited by king_arac - 26 desember 2009 at 22:22
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2009 at 22:35
Helt enig, king arac, vi FN-soldater er opplært til å alltid være nøytrale, og jeg bare ler av at jøder og muslimer dreper hverandre. Den eneste person jeg har sympati for er Julenissen:

God Jul

UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
king_arac View Drop Down
Sersjant
Sersjant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote king_arac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2009 at 15:12
He-HE adler,så at julenissen var sikkerhetsklarert av forsvaret.Litt av en nisse,minte meg om en av mine turer til Tela Hiv.Fortsatt GOD JUL.
Back to Top
olsen View Drop Down
Major
Major

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote olsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 desember 2011 at 23:58
ØNSKER ALLE EN FREDFULL JUL.  
OLSEN    
Norbatt IV og V.
KPB TROPP 1.
TALL KHEURBET AATIQA
Back to Top
lilje View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lilje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2011 at 00:30
Jeg slutter meg til med å ønske god jul til alle veteraner!
Back to Top
42B View Drop Down
Brigader
Brigader

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 42B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2011 at 02:06
Ja, hvorfor ikke revitalisere en tråd fra 2009.  God Jul alle veteraner! :)

"veien til helvete er brolagt med gode hensikter

Mekanisert infanteri:

STORMESK/PBN 86/87
UNIFIL 87/88 (xx/xxi)
UNPROFOR 93/94/95
IFOR I/II 95/96/97
Back to Top
OP Alta View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OP Alta Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2011 at 11:21

Gammel tråd blir som nyWink

God jul til alle veteraner både ute og hjemmeSmile 

Coy B Norbatt XXVII UNIFIL
Coy A Norbatt XXIX-XXX UNIFIL
Normedcoy IV-V Norlogbn
Normedcoy IFOR I
QRF V (TMBN) ISAF
PRT Meymaneh XIII/XIV ISAF
NAD 5 ISAF
Back to Top
RekMek View Drop Down
Oberstlt
Oberstlt

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RekMek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2011 at 11:57
Gold Jul! Beer
Cu avi dinari e amicizia, teni 'nculu la giustizia.
Back to Top
sisudriver View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sisudriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2011 at 18:38
God Jul!Hug
FMR XXIV.
MEK XXVI-XXVII.
KFOR I
Back to Top
Ruffen View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ruffen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2011 at 12:25
God jul og godt nytt år!!

Thumbs Up
Unifil 88/89
Normovcon 92
Back to Top
Goffen View Drop Down
Løytnant
Løytnant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Goffen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2011 at 20:54
God Jul alle veteraner. Beer
Glem ikke det som engang var...
Back to Top
lilje View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lilje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2012 at 16:22
God jul til alle veteraner!
Back to Top
snafuXVI View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote snafuXVI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2012 at 16:44
Happy happy christmas   Thumbs Up    Handshake

(eller ... god jul som det normalt skal sies Smile  )
Back to Top
sisudriver View Drop Down
Korporal
Korporal

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sisudriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2012 at 17:09
God jul og godt nytt år!!

FMR XXIV.
MEK XXVI-XXVII.
KFOR I
Back to Top
OP Alta View Drop Down
Fenrik
Fenrik

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OP Alta Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2012 at 22:43
God jul til alle veteraner Smile
Coy B Norbatt XXVII UNIFIL
Coy A Norbatt XXIX-XXX UNIFIL
Normedcoy IV-V Norlogbn
Normedcoy IFOR I
QRF V (TMBN) ISAF
PRT Meymaneh XIII/XIV ISAF
NAD 5 ISAF
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down