New Posts New Posts RSS Feed - UNNVAG
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

UNNVAG

Post Reply Post Reply
Author
Leandros View Drop Down
Menig
Menig

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leandros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: UNNVAG
    Posted: 16 september 2010 at 19:55
Er dette av interesse for Midt-Østen-veteraner?

Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2010 at 09:31
Palestina-komiteen i ny drakt ?

Dere får hilse til Trond Ali fra meg, men penga mine får dere aldri, for faen
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Stridsudyktig på grunn av alkohol.
Back to Top
Leandros View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leandros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2010 at 09:53
Originally posted by Adlertag Adlertag wrote:

Palestina-komiteen i ny drakt ?

Dere får hilse til Trond Ali fra meg, men penga mine får dere aldri, for faen
Kanskje en sjøtur ville gjøre deg godt...milsmil......
Back to Top
Pentagon View Drop Down
Løytnant
Løytnant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pentagon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2010 at 02:35

godt å være tilbake, fengsel uten internett suger...

hvor mange medlemmer har unnvag? siden det statueres at det er fn-veteraner som står bak så antar jeg at det er en god del. jeg har en del ledig tid, så dette passer meg egentlig bra, trenger en sjøreise. når drar vi?

har utover det ingen som helst tro på at dette fører frem, vet man litt om situasjonen er det selvfølgelig totalt urealistisk å tro at dette fører noe konstruktivt med seg. men som nevnt - jeg trenger en ferie, sjøreise er ok.

--
No man is an island, entire of itself
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2010 at 08:45
Originally posted by Pentagon Pentagon wrote:

godt å være tilbake, fengsel uten internett suger...

trenger en sjøreise. når drar vi?

Jeg tror at personen bak dette er mest interessert i pengene dine.
Hele opplegget minner om et stort Nigeria-brev.
Send oss pengene dine, og vi skal redde verden.

Ja, jeg trenger også en sjøreise, og liker ideen om å bryte en lovlig blokade for å smugle våpen inn til Hamas, for å hjelpe islamistene å bekjempe røverstatene USA, Israel og Danmark og resten av det vantro og kriminelle Vesten med sine kriminelle demokratier som nekter å innføre Guds Sharialover.  Vi tar med oss Nomansland og reiser imorgen.
Død over Vesten.
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
Leandros View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leandros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2010 at 11:54

Jeg tror at personen bak dette er mest interessert i pengene dine.
Hele opplegget minner om et stort Nigeria-brev.
Send oss pengene dine, og vi skal redde verden.

Ja, jeg trenger også en sjøreise, og liker ideen om å bryte en lovlig blokade for å smugle våpen inn til Hamas, for å hjelpe islamistene å bekjempe røverstatene USA, Israel og Danmark og resten av det vantro og kriminelle Vesten med sine kriminelle demokratier som nekter å innføre Guds Sharialover.  Vi tar med oss Nomansland og reiser imorgen.
Død over Vesten.

Kanskje har du rett. Skal bli interessant å se hvor dette bærer hen. Nå virker det ikke som UNNVAG er så veldig interessert i pengene våre - de har tydelig hverken åpnet for medlemsskap eller donasjoner så langt. Virker som de ønsker å presentere et komplett opplegg før de åpner slusene.....mil40 

Mhp. på lovlig blokkade så er det jo forskjellige oppfatninger om det. FN har sin egen. Det er vel heller ikke spørsmål om islamister og sharialovgivning her men om å hjelpe en vanskeligstillet folkegruppe som har sittet i   klemma mellom stormaktsinteresser i mer enn femti år.

Edited by Leandros - 20 september 2010 at 11:55
Back to Top
Adlertag View Drop Down
Kaptein
Kaptein

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Adlertag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2010 at 09:42
Originally posted by Leandros Leandros wrote:

Det er vel heller ikke spørsmål om islamister og sharialovgivning her men om å hjelpe en vanskeligstillet folkegruppe som har sittet i   klemma mellom stormaktsinteresser i mer enn femti år.

Det er ingen som hindrer deg i å sende mat, klær og medisiner til den vanskeligstilte befolkningen i Gaza, men alt du sender må innom Ashdod for å sjekkes fordi jødene synes at Hamas har nok våpen og raketter allerede. Nettsiden til UNNWAG hadde bilde av et krigsskip og da går tankene mine til den Tyrkiske båten Mavi Marvera som var full av militante demonstranter og våpen, og det blir litt feil å hjelpe en vanskeligstilt folkegruppe ved å skyte raketter i hue på en annen vanskeligstilt folkegruppe, spesielt når vi som FN-veteraner i utgangspunktet skal være nøytrale.
UNIFIL Norbatt XXII
UNOSOM Norcoy III
IFOR
Back to Top
Leandros View Drop Down
Menig
Menig

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leandros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2010 at 18:47

Originally posted by Leandros Leandros wrote:

Det er vel heller ikke spørsmål om islamister og sharialovgivning her men om å hjelpe en vanskeligstillet folkegruppe som har sittet i   klemma mellom stormaktsinteresser i mer enn femti år.

Det er ingen som hindrer deg i å sende mat, klær og medisiner til den vanskeligstilte befolkningen i Gaza, men alt du sender må innom Ashdod for å sjekkes fordi jødene synes at Hamas har nok våpen og raketter allerede. Nettsiden til UNNWAG hadde bilde av et krigsskip og da går tankene mine til den Tyrkiske båten Mavi Marvera som var full av militante demonstranter og våpen, og det blir litt feil å hjelpe en vanskeligstilt folkegruppe ved å skyte raketter i hue på en annen vanskeligstilt folkegruppe, spesielt når vi som FN-veteraner i utgangspunktet skal være nøytrale.

Jeg er ikke sikker på at beboerne i Gaza er enige med deg.

Krigsskip? Med mine begrensete maritime kunnskaper ser det ut til å være den utrangerte svenske typen landgangsbåt 200. Den ble brukt av de svenske kystjegerne og HV. Det går noen dusin sivilie sånne i Sverige. Forsåvidt et praktisk fartøy.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/670572/
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down